تعداد نمایش: 264
تاریخ انتشار: 02/07/20
 

بهره‌برداری از طرح توسعه مجتمع با حضور وزیر صمت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از وزارت صمت؛ امروز پنجشنبه ۲٠ مهرماه در ادامه برنامه‌های سفر آقای عباس علی‌آبادی به استان فارس، طرح توسعه صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزارمیلیارد ریالی در شهرستان کوار افتتاح و به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش تکمیل زنجیره تولید، تامین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی و صنایع پایین دستی، از اهداف افتتاح طرح توسعه صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد است که در این طرح توسعه ای، خط تولید شفت های‌صنعتی میله و میلگرد آلیاژی (۴۵۰هزارتن ظرفیت سالیانه) و الکترود گرافیتی (با ظرفیت سالیانه ۶۵۰۰ تن) با مجموع میزان سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره برداری رسید.

مرحله نخست این کارخانه در سال ۱۳۹۲ در زمینه تولید شمش فولادی آلیاژی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در سال به بهره برداری رسید و در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ نیز مراحل دوم و سوم در زمینه تولید گندله آهن با ظرفیت سالیانه ۳.۴ میلیون تن و آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۸ میلیون تن به بهره برداری رسیده است. همچنین این شرکت در زمینه انواع گاز‌های صنعتی و تولید آهک کلسینه هم فعال بوده و طرح‌های توسعه دیگری نیز در دست احداث دارد.

وزیر صمت در دیدار با کارکنان و در پاسخ به مشکلات مطرح شده از سوی مدیرعامل کارخانه، گفت: ما به این مساله واقف هستیم که در موضوع فولاد، توزیع همگن انجام نشده است، اما دولت امروز همراه شماست.

آقای علی‌آبادی افزود: اراده دولت سیزدهم بر این است که مشکلات را بشناسد و آن را حل کند از این رو خواهان تغییر مسیر از رویکرد سنتی به مدرن هستیم که برای تغییر این رویکرد باید به هر چه بیشتر صنعتی شدن برویم.

وی با اشاره به اینکه ایران در تولید فولاد، رتبه دهم دنیا را در اختیار دارد، گفت: کسب این رتبه بسیار حایز اهمیت است. هم اکنون قابلیت تولید بیش از ۴٠ ملیون تن فولاد را داریم، اما در مرحله بازمهندسی این مساله هستیم و در آینده نزدیک به این رقم دست پیدا خواهیم کرد.

گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان با دومین سفر استانی هیئت دولت برای بازدید و افتتاح چندین طرح تولیدی وارد استان فارس شده است.

رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت به همراه فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این سفر وزیر صمت را همراهی می‌کنند.

منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما

تصاویر